Today is a day to celebrate!

Jag har blockat alla dina ip adresser så att du inte kan kommentera längre. Tack så mycket för hjälpen Simon, det betyder väldigt mycket <3 Som du nog vet. För du känner mig :o haha!

Jag har vart duktig idag, sprungit ALLA mina ärenden, blev lite hit och dit över hela staden och sen kom jag hem precis i tid för att släppa in ventilkillarna + macka på subway. MUMS! Och på tal om något annat som är mums, jag har bakat, ni ska få VÄRLDENS BÄSTA RECEPT NU!

Try it! And you better enjoy it!


Ingredienser
200 gram smör

3 dl strösocker
2 st ägg
1 dl kakao
2 dl vetemjöl
4 tsk vetemjöl
1 tsk bakpulver


Topping

2 dl grädde
2 dl socker
2 msk ljus sirap
100 gram mörk blockchoklad
100 gram smör


Pröva dom! Det är som en kladdkaka med toppning i en perfect storlek! Worth to die for. Och bäst av allt är att dom går faktiskt att frysa in, ur ett hälsoperspektiv förstås!

Tillagning

Ca 20 stycken

1. Smält smöret i en kastrull och ta av från värmen, rör sedan ned
socker och ägg, därefter dem torra ingredienserna.
2. Bred ut smeten i en liten långpanna ca 20x35 cm.
3. Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader i 15-20 min.
4. Ta ut och vänd upp kakan på ett smörpapper.
5. Till toppingen, blanda grädde, socker, sirap och choklad i en
kastrull.
6. Koka 10-15 min under omrörning till 118-120 grader.
7. Ta från värmen och rör ned smöret klickvis.
8. Bred toppingen över kakan och låt svalna en stund, ställ sedan in
den i kylskåpet för att stelna ordentligt.
9. Skär sedan i små godbitar på 3x3 cm.

Kommentarer
Postat av: Simon

Simon vill ha :o Du får bjuda mig :3

2010-05-03 @ 16:50:10
URL: http://sezan.blogg.se/
Postat av: Hassan

Lät riktigt gott :O

Bra att det löste sig =)

2010-05-03 @ 20:32:10
Postat av: Cami

Hahah gumman, azzå jag älskar dig! Du får göra såna åt mig <3

2010-05-08 @ 20:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0